onsdag 4 augusti 2010

Ett sopelände

Tog min vanliga runda när jag rastade hunden i morse och jag måste säja att jag slutar aldrig att förvånas över var och hur folk slänger sina soppåsar. Jag har alltid med mig en extra påse för att plocka upp sådant som kan ställa till skada för djuren i naturen och så förstås på våra hundar.
Fler skulle ha med sig en påse och hjälpa till så skulle det snart bli rent och snyggt, men det verkar som om de skäms för att plocka upp andras skräp. Det gör inte jag, jag tar med den fyllda påsen till kommunens behållare vid badplatsen. Där möter jag ofta en man från renhållningen, han har sin runda förbi badet varje dag och är väldigt trevlig att prata med.
Han berättar ofta om sopeländet inne i Visby och är glad att han slipper vara där och ta vara på skräpet. Vi förundras över hur folk beter sig och vad de slänger i papperskorgarna. Och idag går debatten om sopeländet vidare i gotländska medier.

Inga kommentarer: