söndag 4 juli 2010

Smultron i mängder

Har precis kommit hem efter en tur till mitt fantastiska smultronställe och då menar jag ett där jag plockar väldoftande små röda bär. Det blev ungefär en och en halv liter och en liten skål ska det nog bli att njuta av ikväll. De övriga ska jag råröra tillsammans med lite socker och konjak, innan jag fryser ner sylten för att ta fram och gotta mig med en mörk och trist höst- eller vinterkväll.
För övrigt har jag just börjat bekanta mig med facebook. Har skapat ett konto, men vet inte om det är något för mig ännu. Vi får väl se om jag blir klok på mediet och kan få till det.

2 kommentarer:

l*eva sa...

Härligt med Smultron! I dag åkte jag o hämtade barnbarnet på dagis och jag hade trätt upp smultron på ett strå...så när hon kom till bilen...var det en riktigt salig Maya...när hon upptäckte dom!

Facebook: Eva Gardhem...VÄLKOMMEN!!!!

Frukostflingan sa...

Visst är det härligt med både sommar och smultron, det är alltid en speciell upplevelse med smultron på strå när man är liten.

Och det där med facebook är en helt annan historia, vet inte om jag har tid att hålla på med det.
Men vi får väl se...