onsdag 23 juni 2010

Krogteve

Vanans makt är stark, det märker jag när jag sätter mig framför datorn. Bloggen kommer ju upp så snart jag ska ut på nätet, men under en längre tid har jag ju inte gjort några inlägg utan bara klickat förbi sidan. Och så gjorde jag tyvärr även igår.
Idag är det en ny dag och det är bara att tag tag i skrivandet direkt. Har under min bloggfria tid hunnit få en del tips om nya krogord, så om inte annat ska de in i förteckningen.
Det första är KROGTEVE. Det är i och för sig inte ett nytt fenomen, det har funnits ett tag på olika krogar där det varit poppis att sitta och hänga över en öl och kika på fotbollsmatcher. Nu har det blivit stort igen, men nu duger det inte med en vanlig teve. Nu ska det vara en storbildsskärm eller en flatscreen.
Och det är klart att det är luckrativt att kunna visa fotbollsmatcher på krogen, publiken behöver troligen stärka sig med en öl om det går bra för fotbollslaget man håller på eller trösta sig med ett glas om det går dåligt.

Inga kommentarer: