onsdag 17 februari 2010

Rik på energi

Nej, jag har inte legat gömd under täcket sedan i lördags. Jag har fortsatt med mitt snöskottande och ishackande. Det känns ibland ganska tröstlöst för så fort man är klar kommer det mer där uppifrån. Men nog tjatat om det, för idag hörde jag fågelkvitter i buskarna och det lät som vårkvitter.
Annars har jag satt igång arbetet för att fräscha till i butiken. Där har det ju varit en gammal smörjhall, så där finns en hel massa gamla elledningar och förskräckligt fula lysrör kvar. Det ska nu saneras och nya innerväggar ska upp så att det blir lite mer inbjudande att stiga in i butiken. Fick ju en hel del inspiration när jag var på Formex-mässan för några veckor sedan och det gäller att ta vara på den sortens energi på bästa sätt.
På mässan passade jag på att beställa lite nya fräscha saker att sälja i butiken framöver och några av dessa leveranser har redan anlänt. Det är väldigt roligt att packa upp de nya varorna och det ska naturligtvis bli extra roligt att kunna skylta upp med dem till våren och sommaren. Funderar för övrigt på att ordna ett litet nyöppnings-mingel när allt är klart.

1 kommentar:

http://blog.stenstugu.com sa...

Så härligt att få renovera och planera inför den nya turistsäsongen. Nu är det dags att hålla tummarna för Anja Persson!