fredag 5 februari 2010

Önskningar

I min brevlåda hittade jag idag en liten historia som en gammal arbetskollega skickat. Det finns naturligtvis ingen sanningshalt i den, men jag kan inte låta bli att dela med mig av lite humor.
Ett gift par i 60-årsåldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en lugn och romantisk liten restaurang. Plötsligt dök en vacker liten fe upp på deras bord och sa:
- För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är kärleksfulla mot varandra så kommer jag att ge er båda varsin önskan.
- Åh, jag vill resa runt i världen med min älskade make, svarade hustrun.
Den lilla fen viftade med sitt trollspö och - poof! - Två biljetter till Queen Mary II dök upp i hennes händer. Mannen tänkte efter en stund och sedan sa han:
- Jag är ledsen min kärlek, men min önskan är att ha en hustru som är 30 år yngre än jag.
Hustrun och fen blev djupt besvikna, men en önskan är en önskan. Så fen viftade med trollspöet igen och - poof! - Mannen blev 93 år gammal.
Sensmoralen i denna historia - otacksamma män ska komma ihåg att även feér är kvinnor.

3 kommentarer:

macozaza smycken sa...

Härlig liten historia! =D

l*eva sa...

Ha ha ha...tänk så det kan gå :)

Frukostflingan sa...

Kul att ni uppskattar historien ;-)