måndag 18 januari 2010

På städhumör

En ny vecka tog sin start idag och jag är nöjd efter helgens och dagens arbete. Drabbades helt enkelt av ett underligt anfall med ett brinnande och intensivt städhumör. Möjligen kan det bero på att det börjar bli lite ljusare ute och att jag känner vittringen av vår i luften.
Och det är ju synd om man inte tar vara på den sortens energi så bra som möjligt, så till och med hunden fick sig en riktig omgång idag. Trots ett mycket plågat utseende och upprepade försök att slingra sig ur mattes järnhårda grepp glänser nu hans långa, tjocka päls fint efter borstningen. En hel kasse full med hundhår blev det och förhoppningsvis har jag lite färre hårbollar att ta vara på i alla hörn.
När jag städar brukar jag tänka på något som gör städningen effektiv och bäst blir det av någon anledning när jag är upprörd över något. Och den här helgen har jag tänkt mycket på hur Rikstrafiken behandlar oss gotlänningar i flera av sina förslag till ny färjetrafik vid nästa upphandlingsomgång. Riktigt befriande var det därför att ta del av Bisons måndagskrönika, där han på sitt eget lite oförargliga sätt ondgör sig över frågan.

Inga kommentarer: