onsdag 2 december 2009

Tomten har kommit

I morse var det rejält halt ute för första gången denna höst och det var besvärligt att promenera med hunden i halkan. Både han och jag satte försiktigt ner fötter och tassar för att inte halka omkull. Ingen av oss vill ha några brutna armar eller ben, så idag är det dags att damma av broddarna.
Många bilister verkar dessvärre också blivit "tagna på sängen" och här i byn har den första halkolyckan inträffat. En och annan bilist stannar även till på vändplanen framför min lilla butik för en liten rast. De har nu fått något kul att titta på, så de kliver dessutom ur bilen.

På planen framför butiken står sedan i somras den gamla vagnen. Och vi som länge har talat om att göra en gubbe och sätta på kuskbocken använde i slutet av förra veckan lite av våra kreativa ådror. Dottern tillverkade en fin tomte med säckar på flaket medan jag fick ihop den stora granrisbocken. Och nu står de här och blickar ut mot bilister och gångtrafikanter.

4 kommentarer:

ingmarie sa...

Hej
Ja i Roma där jag bor är det i silosen i helgen
Vi kanske ses..jag har en hemsida också
www.ingmarie.se

Åsa! sa...

Stiligt värre!

macozaza-helene sa...

Den är så fin, din granrisbock! Jag är imponerad över kreationen.

Tack för rundvisningen i butiken häromdagen och pratstunden.

Vi ses.

/helene och Kenzo-hunden

Frukostflingan sa...

ingmarie; det finns ju en hel del julmarknader här på ön, så man vet aldrig vart man åker, det är möjligt att det blir Roma...

åsa; tack, tack...

helene; tack själv för att du kom förbi, det är alltid roligt med nya bekantskaper...
Och lycka till med din smyckestillverkning!