onsdag 30 december 2009

Renoveringsprojekt

Jag skrev igår om att ta tag i en sak, som inte var akut men som väntat på en åtgärd ganska länge. Jag kände att helgmillum var en bra vardag för att äntligen bygga den där kryddhyllan som jag pratat om i snart ett år. Nu är den färdig och uppsatt, så jag gör väl som i alla "bygg om program", visar en före- och en efterbild.
Jag är nöjd med insatsen och det är riktigt skönt att slippa se det fula hålet över köksfläkten varje gång jag sätter mig vid matbordet. Och så slipper jag rota runt i skåp och lådor för att hitta rätt kryddor när jag ska laga mat.

När jag gjort något som känns bra börjar jag ofta fundera över vad jag ska ta tag i härnäst och jag bestämde mig för att fortsätta med skafferiet. Det är gammeldags och så stort att man kan gå in i det och allt som inte fått plats någon annanstans har bara åkt in där. Situationen börjar bli akut, skafferiet är överbelamrat och man får klättra eller sträcka sig ordentligt för att nå någonting.

När jag så i eftermiddags äntligen bläddrade i morgontidningen kastade jag ett öga på dagens horoskop. "Ett renoveringsprojekt kan ställa till kaos på hemmaplan. Harmonin återställs dock när allt är klart." Jag besinnade mig väldigt snabbt, skafferiplanerna är inte ett lämpligt helgmillumprojekt. Det är ett projekt som snällt får vänta till nästa år.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Så bra du fick till din kryddhylla, jag har en likadan över min köksfläkt och det är väldigt praktiskt. Tur dock att du kollade ditt horoskop innan du tog i håll med skafferirenoveringen.

Egentligen brukar jag inte bry mig om de här horoskopen, men kikar ändå varje dag i GA på vad som gäller för oss jungfrur.

Ha ett riktigt Gott Nytt År!

Anonym sa...

Snyggaste kryddhyllan i byn! Vad fint det blev och som sagt vem vill sitta och titta på ett gammalt fläktrör...

Jillsan

Frukostflingan sa...

Ingrid; tackar för det positiva omdömet, det är verkligen skönt att ha kryddburkarna närmare till hands...

Horoskop är lite roande läsning ibland, bara man inte tar allt på allvar...
Gott Nytt År!

Jillsan; visst blev den snygg och det är skönt att slippa se fläktröret och det omålade hålet...
Gott Nytt År!