måndag 7 december 2009

Radiokul

Blev i förmiddags uppringd av radio gotland, som på onsdag ska sända i två timmar här ifrån Tingstäde. De var på jakt efter intressanta människor att intervjua och visst undrar jag lite över hur de hittade mig. Jag tackade i alla fall ja till intervjun och ser med spänning fram emot mötet på onsdag, kanske kan det leda till att nya kontaktband med "gamla" bekanta kan återknytas.
Jag har ju levt ett rikt och kringflackande liv med ett spännande arbete i hela vårt avlånga land och det har tyvärr varit svårt att behålla kontakt med många av mina vänner och bekanta från förr. När man flyttar på sig måste man ju knyta nya vänskapsband om man ska överleva socialt och då blir tyvärr de gamla vännerna lidande.
Vi får se (eller höra) vad som händer på onsdag och jag hoppas att vi Tingstädebor har massor av kul och intressanta saker att berätta. Sånt som gör andra sugna på att se och uppleva mer av vad vi har att bjuda på i vår socken.

6 kommentarer:

helene sa...

Åh vad spännande och kul! Det måste jag komma ihåg att lyssna på. =)

Frukostflingan sa...

Vi får väl hoppas de hittar en bra mix med människor att intervjua...

Ingrid sa...

Så kul! Vilken tur att jag gick in på din blogg så att jag fick se att du ska vara med. Nu måste jag lyssna uppmärksamt.

Vi hade radion är för ett par år sedan när de besökte Fröjel och det var riktigt roligt.

/Ingrid

Jah Hollis sa...

Du är väl "känd från radio" sedan tidigare?

Ingrid sa...

Vilken trevlig intervju de gjorde med dig idag. Och vilken vacker gotländska du pratar trots många år på fastlandet.

/Ingrid

Frukostflingan sa...

Ingrid; Kul att du tittade in och tack för den uppföljande kommentaren, visst talar jag ännu gotländska, det kan nog bli ett alldeles eget inlägg om det framöver...

Jah Hollis; "känd" vet jag inte, men visst har jag varit med i radio förut och då om krogorden...