söndag 13 december 2009

Nya lunchlådor

Idag har jag bundit den sista kransen för i år och nu pryds alla mina dörrar av en mosskrans med murgröna och lite pynt. Det är första gången jag någonsin vågat mig på att binda dem själv och resultatet blev riktigt bra. Så bra att jag till och med fick göra ett par på beställning.Och i denna sena timme har jag dessutom skrivit in ett antal nya lunchlådor i min krogordlista, så det känns som om jag åter börjar få ordning på krogordsamlandet. Nästa ord som ska in i listan är kock-byxa och kock-rock, men först ska jag få ihop en bra förklaring. Tack Jesper för att du lämnade en trovärdig och bra förklaring! Ska försöka få iväg en krogbok till dig före jul, men jag har ytterligare frågor kring kockens rock och dem återkommer jag till i morgon.

Inga kommentarer: