fredag 2 oktober 2009

Firarvärt

Idag har jag bara varit ute i skogen och insupit frisk luft, igår insöp jag något helt annat. Det fanns nämligen en hel del att fira. Har jag gjort några stora förändringar i mitt liv så har det i regel skett den 1 oktober
Det viktigaste är naturligtvis att jag kom till världen denna dag och i år blev jag alltså ett helt år äldre. Kanske har jag också hunnit bli ännu lite klokare och förståndigare. Detta firade jag ganska stillsamt med god mat och ett glas vin.
Det andra glaset vin var för att jag precis för 33 år sedan lämnade Gotland och flyttade till Lycksele. En flytt som kom att förändra mycket i min tillvaro. Jag brukar skämta om att det var dagen då jag föddes på nytt, till ett fackligt och mer medvetet liv.
Det tredje glaset höjdes för att fira att det är ett år sedan jag återvände hem till Gotland. Och på något märkligt sätt känns det inte, som om jag varit fastlänning så länge som jag varit.

2 kommentarer:

cS sa...

Då ber jag att få gratulera i efterhand. Spännande med detta viktiga datum.

Frukostflingan sa...

Tack för att du tittade in och grattade.