tisdag 2 juni 2009

Krutbrännaren

En lång dag går mot sitt slut och jag känner mig väldigt nöjd med mig själv. Har vandrat på norra sidan av Tingstäde träsk för att försöka få bilder på några orkidéer. Och jag lyckades hitta ett ställe med riktigt många Krutbrännare. Och den som sett mig i farten på krogen skulle säkert häpna över att se mig ligga på marken för att ta ett kort på en blomma.
Visst är Krutbrännaren fin, den ser ut att ha en hjälm på huvudet och tittar man närmare ser varje liten blomma ut som en liten soldat. Och eftersom jag döpt mitt företag till just Krutbrännaren är det extra roligt att ha hittat den. En av bilderna kommer säkert att finna en bra plats på min kommande hemsida.

3 kommentarer:

Åsa! sa...

Så vacker! Kan inte påminna mig om att jag sett den förut.

Jah Hollis sa...

Ja, det är verkligen en vacker blomma.

Frukostflingan sa...

åsa; det var inte så lätt att få syn på den första, men nu ser jag den på många ställen...

jah hollis; visst är den vacker...