torsdag 25 juni 2009

Gotlänningar är duktiga

Det är det jag alltid sagt, gotlänningar är väldigt duktiga! Idag läser jag att en gotlandsgrabb är en av finalisterna till att bli Årets konditor, vilket är det svenska mästerskapet för professionella konditorer. Bra jobbat av en så ung grabb, men han har säkert haft både goda rådgivare och inspiratörer. Finalen går av stapeln den 9 oktober på Nordiska museet och Conrad får nu lägga sig på träningsläger i stället för på badstranden.
Häromdagen kunde jag läsa att gotlänningarna är näst bäst i Sverige på att lämna tillbaka burkar och petflaskor för återvinning. Det är bara värmlänningarna som är bättre än oss gotlänningar, som lämnar in 177 returflaskor- och burkar per invånare och år. Och jag känner jag mig i högsta grad delaktig, eftersom jag varje dag plockar upp sånt som folk kastar ut genom bilfönstret.
Måste väl erkänna att mitt insamlande i stor utsträckning beror på att jag är ute och går väldigt mycket med hunden. Jag vill självklart inte ha hans tassar sönderskurna på resterna av en trasig glasflaska och kan man göra en insats för naturen och djuren känns det väldigt bra.

2 kommentarer:

Conrad sa...

jag har haft mycket inspiration av folk runt mej!! det i kombination med intresse det kommer man långt med!!
/ Conrad

Frukostflingan sa...

Conrad; kul att du tittade in här och jag önskar dig lycka till i finalen!