onsdag 13 maj 2009

Föreningsliv i Tingstäde

Det känns som om jag alltid ligger ett steg efter i min planering och i mitt skrivande. Tiden vill som jag nämnt tidigare inte riktigt räcka till eller så har jag tagit på mig för många arbetsuppgifter. Hur som helst, jag gillar ju att vara aktiv i föreningslivet och det har jag sedan i mars blivit i Tingstäde hembygdsförening.
Just nu jobbar vi för fullt för att behålla den fina samlingslokalen vi har i Tingstäde. Det är ju extra roligt att tidningarna tar upp tråden och skriver lite om vårt arbete. Självklart hoppas vi på ett positivt svar från kommunen framöver. Det är viktigt för bygden att det rika föreningslivet får en chans att leva vidare!

3 kommentarer:

cS sa...

Jag håller tummarna för er. Föreningslivet måste ju sponsras och lokalen verkar vara helt rätt /Claus

Jah Hollis sa...

Det är väl inte så kul när man känner att man inte hinner med det man skulle vilja. Å andra sidan är det väl heller inte så kul att inte veta hur man ska få tiden att gå. Men jag håller med om att det kan vara svårt att hitta balansen där.

Frukostflingan sa...

Claus; tack för att du håller tummarna, det behövs! Och huset är väldigt bra för föreningsliv...

Jah Hollis; visst är det svårt med balansen och för mig verkar det bara bli värre ju äldre jag blir ;) det verkar som om jag aldrig lär mig av livets läxa...