måndag 16 mars 2009

Vårrusig

Idag skiner solen från bar himmel och änderna snattrar glatt i ån på andra sidan vägen. Det känns verkligen som vår i luften och en kort inspektion av rabatten närmast huset visade att en liten krokus tittar fram och lyser upp med sin gula färg. Så nu väntar jag med spänning på att få se vad som mer kommer upp ur jorden. Det är ju första våren här i huset, så det blir säkert en del överraskningar.
Igår tänkte jag ägna mig åt en väldigt rolig aktivitet - nämligen att åka på auktion! Under min lilla time out har jag ägnat ganska många timmar i ett par av öns auktionshallar för att hitta möbler till alla mina rum. Och jag har hittat ganska mycket. Jag är förvånad, men förstås väldigt glad över de låga priserna. Det verkar som om folk bara är intresserade av så kallade fyndlådor och en massa småsaker.
Det blev dock ingen auktion, det blev en riktig långpromenad med hunden istället. Det fina vädret och ljudet av årets första lärkdrill, gjorde mig alldeles vårrusig! Och den känslan är lika stark idag så nu ska alla mattor ut!

Inga kommentarer: