onsdag 18 mars 2009

Starkt ska det vara

Vaknade i morse till ett ljud, som lät bekant, men som jag inte tidigare hört här i huset. Årets första fluga hade vaknat och den surrade envist mot fönstret för att komma ut. Den blev inte så gammal, jag knäppte den ganska fort medan jag undrade var den kan ha suttit gömd och sovit sin djupa vintersömn.
Apropå vintersömn så känns det nästan som om jag också varit drabbad ett tag. Lite ovant är det att sätta sig med bloggen och det kommer förmodligen att ta lite tid innan jag hittar tillbaka till krogskriverierna igen. Under tiden får det väl bli korta rapporter om dagstillståndet här i huset eller ute i naturen.
Vid vägkanterna tittar nu en hel del konstiga saker fram under de smältande snödrivorna. Den här burken är bara ett exempel och visst undrar man vem som slängt ut den genom ett bilfönster. Jag hoppas verkligen att det inte är någon som suttit och druckit vid ratten för ölen var av den starkare sorten.

Läste för övrigt att en snabbmatsrestaurang som säger sig värna om familjen ska börja sälja just sån här dryck till maten! Så snart lockar de väl med öl till pappa och leksaker till barnen framöver!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att se att du är tillbaka efter time-outen. Nu kommer jag minsann att titta in här då och då.
(Vilket jag i o f sig gjort förut också.)
/Ingrid

Frukostflingan sa...

Tack Ingrid för denna titt och jag hoppas att jag inte ska göra dig besviken med att inte ha skrivit något!