måndag 23 mars 2009

Slut på mailstrul

Jag har ända sedan flytten kunnat ta emot mail, men har haft kraftiga problem med att svara eller skicka mail och det har varit mycket irriterande. Det har hela tiden poppat upp en massa konstiga rutor på skärmen med diverse meddelanden om att det inte gått att svara.
Jag har ändrat inställningar och försökt med olika alternativ för att komma åt problemet, men jag är ju inget datafreak så det har bara blivit en lång rad misslyckanden. Och det där med att be om hjälp är ju inte min starka sida, så därför har problemen funnits kvar. Ända till nu!
Idag har jag med hjälp av dottern, som via telefon lotsat mig fram genom en djungel av nya inställningar, fått till det och nu tycks allt fungera som det ska. Så tillhör du dem som skickat något till mig utan att få svar så lovar jag att du inom den närmaste tiden ska få ett. Jag har ju inte lyckats få telefonkontakt med alla, så listan med obesvarade mail har dessvärre blivit ganska lång.

Inga kommentarer: