torsdag 8 november 2007

Vilket rum har min man

Har varit upptagen hela dagen med jobb för min bostadsrätts-förening och höll nästan på att glömma bort att skriva ett inlägg på bloggen. Så det får bli en liten kort historia jag fått från Ove på ett stadshotell någonstans i Sverige.
En ung dam kom en kväll in på hotellet, gick fram till portiern och sa.
- Min man Johansson kom för en stund sedan, vilket rum har han?
Portiern letade i hotelliggaren, drog ner glasögonen på nässpetsen och tittade sedan damen i ögonen innan han svarade.
- HÄR... finns ingen Johansson idag!
- Aaa, sa damen, det står kanske Jonsson!

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta när jag läser det där.....Eller hur jag ska tolka det, att mannen är otrogen, att receptionisten försöker dölja det, att frun är dum som inte fattar, att receptionisten faktiskt bara kollar på johansson och inte jonsson eller att receptionisten är dum som inte kollar båda namnen eller att mannen lämnat staden.

Låter kanske löjligt men när man efter några minuter inte hittat Karlsson men sedan lyckligt kan checka in en Carlsson så vet jag inte riktigt vad jag ska tro om historien.

Frukostflingan sa...

Man får tolka det hur man vill, det är ju bara en skröna som jag har fått.
Visst kan en stavning av ett namn ha stor betydelse, det visar inte minst ditt exempel!