lördag 13 oktober 2007

Ägg-dags

För sent insåg jag att det var äggets dag igår, men det går ju att råda bot på det mesta här i världen. Så i morse "äggade" vi till oss riktigt ordentligt, både jag och hunden. Jag med ett par löskokta och Loke med sin råa äggula.
Naturligtvis var det några kreativa ägg-producenter som kläckte idéen då Livs-medelsverkets kostundersökning visade att svenska barn äter allt färre ägg. Knappt ett ägg per vecka, hur man nu kan räkna ut det, eftersom ägg ofta används som ingrediens vid matlagning.
Ägget, naturens egna multivitaminförråd, är inte bara gott och nyttigt att äta, det ger också en alldeles särskild glans på pälsen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tillåt mig att skratta, men är det din eller hundens päls som blir glansig?
Förlåt, men du bjöd på det och jag kunde inte låta bli!
Kram från din vän Erik!

Frukostflingan sa...

Ja, vad ska jag säga annat än att det är roligt att du tittar in här då och då, Erik, och att du förgyller tillvaron med din humor!
Kram ;-)