söndag 14 oktober 2007

Duktig flicka

Det tog en bra stund att städa skrivbordet och när jag ändå var igång så städade jag ur datorn också. Tömde papperskorgen och defragmenterade hårddisken, så nu går den snabbt och jag har mycket plats för nya saker både på skrivbordet och i datorn.
Och när jag ändå hade ångan uppe så stuvade jag om lite i bloggen också, men det märker du säkert när du rullar nedåt och inte hittar det du söker på sin vanliga plats. Passade dessutom på att rensa bland alla mina opublicerade utkast och listade upp några saker, som jag lovat att återkomma med.
  • lockouten 1938
  • minnesbilder från Snäck-tiden
  • skicka utlovade böcker till krubb-Jesper
  • med foto bevisa hur många vinglas jag kan hålla i en hand
Drabbades visst av "duktig flicka"-syndromet, men jag är inte särskilt orolig över att tillståndet ska bli bestående. Nu har jag en ganska stor hög med papper, som jag inte riktigt vet var jag ska lägga. Nu tronar högen på köksbordet, men det ska ju användas till annat, så snart är väl (o)ordningen återställd!

5 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Härligt att hamna under rubriken Kulturell blandning. Och i sällskap med Peter Englund!
Det höjer ju ribban en aning. :-)

Jag städar för övrigt själv just nu (tar en liten paus), fast på dass. Där ska man ju också sitta en del om än inte lika mycket som framför datorn.

Lilla B sa...

Såg också att jag hamnat i den kulturella blandningen. Inte illa..
Tackar!

Glasbilden ser jag mycket fram emot.

Lilla B sa...

Läste dina krogord igen eftersom det stod att de var uppdaterade. Törs man komma med ett förslag? Eller tar du illa upp?
När du publicerar ett nytt ord skulle det vara bra med t ex en avvikande färg, en lysande stjärna eller annan stilsort som markering. Det blir så mycket lättare att kolla in det nya. Och lätt att återvända och bara scrolla ner för att kika.

Hälsningar från Lilla B.
Världens bästa Besserwisser..

Frukostflingan sa...

jah hollis; Kul att du gillar min nya ordning i bloggen och att du inte blev besviken på placeringen.

Det är underbart med små pausar när man städar, men fastna nu inte med någon tidning på dass! ;-)

Frukostflingan sa...

lilla b;
Jag lovar att bilden kommer, ska bara hitta någon som vågar släppa in mig bland många glas!

Inte tar jag illa upp över ett förslag! Det är ju så jag kan utveckla och förbättra det som redan finns!
Förstår att det ibland kan vara svårt att hitta det som är nytt bland alla orden och jag ska fundera ut ett sätt att markera det nya. En lysande stjärna låter kul, men det vet jag inte om jag klarar av, men något blir det! Jag lovar!