lördag 6 oktober 2007

Med hjälp av spökskrivare

Det är snart ett år sedan blockaden på Wild´n fresh i Göteborg inleddes och nu kommer påpassligt nog boken med den förra ägarinnans berättelse. Den har hon tydligen skrivit med hjälp av en spökskrivare som "strukturerat texten" och titeln är föga för-vånande - Wild´n fresh, min berättelse om salladsbaren.
I veckans LO-tidning skriver David Eriksson bland annat i sin krönika:
"En sak begriper jag inte riktigt med den här boken. Om salladstiden var som hon beskriver den; ett sannskyldigt helvete mot slutet där hon överhuvudtaget inte minns de sista veckorna innan hon sålde. Hur kunde hon då skriva en bok och få den utgiven mindre än ett halvår efteråt? Jag får inte ihop det. Antingen måste hon börjat tidigare på boken eller fått otroligt mycket hjälp med den från något håll."
Det är klart att jag blir nyfiken och visst ska jag läsa boken, men jag tänker inte köpa den själv. Har absolut ingen lust att bidra till att Sofia eller någon annan ska tjäna några pengar på den. Jag har redan försäkrat mig om att få låna den av David!

Inga kommentarer: