torsdag 20 september 2007

Oförskämt svar

En välbeställd gäst hade lånat ut en större summa pengar till en kypare, men fick inte tillbaka sina pengarna inom utlovad tid. Kyparen, som inte ville eller kunde betala tillbaka, färgade håret, anlade mustasch och bytte arbetsplats. Han hoppades komma undan skulden, men blev så småningom upptäckt av den välbeställde gästen. Och följande ordväxling uppstod:
- Jag ber att få göra er uppmärksam på att jag inte kan vänta på återbetalningen längre. I morgon har jag själv en skuld , som jag absolut måste betala!
- Det var det fräckaste, utbrast kyparen och låtsades som om han inte förstod vad saken gällde. Här går ni och gör skulder och så vill ni att jag ska betala dem!
Om pengarna någonsin betalades tillbaka förtäljer inte historian och det var Erik som berättade den för mig.

2 kommentarer:

Walle sa...

Hihi... Du. Budgeten. Regeringen. Suck. Jag ær gråtfærdig, a-kassan ær dyr nog som den ær. Regeringen ær så smart. Førsta mandatperioden: Førsvara kollektivavtal och liknande. Genomfør bara massa "reformer" så att folk læmnar facket. Då kan man næmligen till den andra mandatperioden gå ett steg till, eftersom facket ær førsvagat- strålande!

Fy fan. Skrivit lite om det. Kanske borde stanna i Norge?
/www.valfarden.blogspot.com

Frukostflingan sa...

Ja du walle, den här strategin har de filat på länge och vi börjar se det verkliga resultatet nu, ett år efter valet.
Och det är tre år kvar av mandatperioden! Har inte ord för vad jag känner!