lördag 29 september 2007

Någonting om mig

Ibland hittar jag någon liten lista med frågor, som någon bloggare blivit utmanad att svara på. Den här som jag tyckte var lite smårolig fann jag för en tid sedan, minns inte var. Så nu får du en chans att veta lite mer om mig.
Jag tänker inte utmana någon annan bloggare att svara på frågorna. Man måste ha både tid och lust att svara på så många frågor, men det är ju alltid roligt att få veta mer om en bloggvän.
1. Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången?
Det var så länge sedan och jag har hunnit flytta så många gånger att kontakten för länge sedan är bruten. Men jag minns honom väldigt väl och stranden och stenen där det hände.
2. Har du sett din bästa vän gråta?
Vi har gråtit tillsammans åtskilliga gånger av både sorg och lycka.
3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Urk, jag minns med stor fasa den dagliga skeden med fiskleverolja.
4. Vad åt du senast?
Idag har jag inte hunnit få i mig någonting annat än kaffe och smörgås, men igår åt jag en Viking buffé.
5. Har du fått någon komplimang i dag?
Ja, när Loke kom och väckte mig och sa att jag är världens bästa matte om jag kliver upp ur sängen och går ut en sväng med honom.
6. Har du varit med i en rättegång?
Ett antal gånger för att vittna när krogbråk har lett till allvarliga personskador hos någon i personalen. Och en gång mot en pizzeriaägare, som hotade sina anställda.
7. Är du polare med grannarna?
Bor man i en bostadsrättsförening och är aktiv i styrelsen går det inte att undvika att lära känna de flesta, men riktiga polare, nja.
8. Vilka språk pratar din mamma?
Gotländska, lite engelska och så svenska förstås.
9. Vilka länder har du bott i?
Det får räcka med att jag har bott i Sverige och så på Gotland förstås!
10. Senaste piercingen?
Jag var fullvuxen när det blev "inne" så det har aldrig varit riktigt aktuellt.
11. När åkte du senast bil i mer än 15 minuter?
Igår när vi körde hem från HSBs styrelsekonferens som hölls på Viking Cinderella.
12. Gay?
Jag har så många kompisar i krogvärlden som är gay, så det får faktiskt räcka. Någon måste ju vara hetero också!
13. Har du däckat/spytt för att du har druckit?
Min devis är att inte dricka så mycket att det blir nödvändigt, men visst har det hänt att jag stoppat fingrarna i halsen för att slippa må dåligt dagen efter.
14. Har du äggat någon?
Jag kastade faktiskt ägg på en kock en gång. Han uppförde sig så illa och jag blev så förba...d att det bara hände innan jag ens hann tänka! Om jag eggat någon är en annan fråga och den tänker jag inte svara på här.
15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Är alldeles för höjdrädd för att kunna klara en sån sak och för övrigt - hur kul skulle det vara?
16. Frågan finns inte.
Vad skönt, en fråga mindre att svar på!
17. Har du varit på stranden?
Inte idag, men många gånger i somras.
18. Har du haft en stalker?
Vet inte om man kan kalla honom stalker, men det fanns en gäst på en av krogarna jag jobbade på som var väldigt ihärdig i sitt uppvaktande.
19. Minns du din/dina musiklärares namn?
Nej, men jag minns att jag fick stå framme vid orgeln och sjunga när hon spelade. Jag avskydde det och fick med knapp nöd godkänt i betyg.
20. Hur bra är din syn?
Väldigt bra på högra öga, med det andra ser jag ingenting.
21. Har du varit på ett party?
Visst har jag varit på många partyn i mitt liv, men det blir inte så ofta nu för tiden. Vet inte om det är åldern eller orken som tryter.
22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Hajar är vackra att titta på, men säkert inte så trevliga att simma bredvid, så svaret måste nog bli ett nej!
23. Vad skulle du säga om jag sa att jag är kär i din bror?
Sorry, han är upptagen och förresten är det inte min bror, det är min man.
24. Har du varit utomlands?
På mina resor har jag sett nästan hela Europa och finge jag åka tillbaka någonstans blir det absolut till Island eller Färöarna. Besökte en gång Ryssland bakom järnridån i slutet av 1970-talet och fick verkligen uppleva stängda gränser och gammal kommunism.
25. Har du sett din bästa vän naken?
Självklart har jag gjort det någon gång i bastun!
26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Bröllop är det alltid trevligt att vara gäst på och alla tycker naturligtvis att det egna bröllopet var bäst ända tills man skiljer sig och gifter om sig. Vilket som var bäst? Jag tror att jag håller tyst om det.
27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan på grund av slagsmål?
Skulle antagligen ha fått både utegångsförbud och en massa bannor, men jag var aldrig den som tog till knytnävarna för att lösa problem.
28. Var är dina syskon just nu?
Antagligen hemma eftersom det regnar idag. Kan inte tänka mig att det är lämpligt väder för en golfentusiast.
29. Vad är den senaste drömmen som du minns?
Oj, oj, oj - jag minns så sällan de drömmar jag haft när jag sovit, så jag kan faktiskt inte svara.
30. Vem ringde dig senast?
En granne i porten bredvid, som undrade varför det var så mörkt i hans garage. Han hade bytt glödlampan två gånger, men det var ändå mörkt. När jag bad honom om att titta i proppskåpet tyckte han att jag var besvärlig och att föreningen hade dålig service.
31. Vilken tid gick du upp i morse?
Strax före sex blev jag väckt när Loke puttade in sin kalla nos under täcket och talade om att nu är det dags att gå ut matte!
32. Vad ska du göra i helgen?
Jag ska nog ta mig en tur i svampskogen och ligga på soffan med en bra bok, men jag borde nog plocka undan en massa papper och städa av lite.
33. Vad står det i det fjärde sms:et i din inkorg?
Ingenting upphetsande alls, bara en bekräftelse om att ordförande för vår årsstämma nu är inbokad och klar.
34. När var du riktigt sjuk senast?
Vet inte om jag någonsin varit riktigt sjuk, men lite sjuk är man ju varje dag om man bara känner efter riktigt ordentligt.
35. Vilken kändis tog du på senast?
Kanske var det Carl Jan eller så var det Wanja Lundby Wedin, men det kan också ha varit en borgerlig politiker, som jag förträngt namnet på.
36. Vad finns i din backficka?
En svart hundbajspåse förstås, men det har jag ju i nästan alla fickor.
37. Har du färglinser?
Nej, jag är så nöjd med den naturliga färgen på mina ögon, så det behövs inte.
38. Vad gjorde du klockan två i natt?
Sov gott i min säng.
39. Vad är det första du gör på morgonen?
Kliver ur sängen och lägger mig på mattan med Loke för att morgongosa en stund.
40. Vad ska du göra efter det här?
Sätta på mig regnkläderna och ta en riktig långpromenad med Loke. Sen ska det bli skönt att komma in, torka upp och lägga sig i soffan med en god bok. Svampen får stå kvar i skogen till i morgon.

Inga kommentarer: